NL
NL

BEN JIJ AL IN VORM VOOR HET SKISEIZOEN?

Bij skiën worden intense inspanningen afgewisseld met rustiger momenten. Je beenspieren, buikspieren en hart worden flink aan het werk gezet. Je lichaam moet zich bovendien aanpassen aan een ongewone omgeving met veel wind en koude. Je goed voorbereiden is dus heel belangrijk voordat je je ski's aanbindt: zo zal je sneller je gevoel voor skiën terugvinden, je amuseren en vooruitgang boeken.

ski heren beginner

DE TIPS VAN MAUD, SKIMONITOR EN PRODUCTMANAGER BIJ WED'ZE

Begin 1 of 2 maanden voor je skivakantie met je lichaam voor te bereiden. Train je dij- en buikspieren, werk aan je uithouding en zorg voor soepele gewrichten... Deze dingen zijn heel belangrijk, maar ze mogen geen karwei worden. Dit zijn mijn tips om dagelijks op een leuke manier aan je lichaam te werken!

WIL JE GRAAG DIJ- EN BUIKSPIEREN WAAR ZELFS DE SUPERSKIËRS JALOERS OP ZIJN?

Deze eenvoudige oefeningen kun je overal doen om je spieren te versterken:

OM JE ALGEMENE CONDITIE EN JE UITHOUDING OP PEIL TE HOUDEN

Ga regelmatig lopen of fietsen, touwtjespringen, inline skaten of zwemmen. In deze sporten kun je je uitleven en krijg je frisse lucht binnen, en kun je zonder het te merken aan je conditie werken.

skiën met het gezin

OM JE KNIE- EN ENKELGEWRICHTEN SOEPEL TE HOUDEN

Hiervoor kun je aan je evenwicht werken, bijvoorbeeld door stand-up paddling of slacklinen. Doordat je constant naar je evenwicht moet zoeken is dit ook een uitstekende training voor je buik- en rugspieren.

TIPS VAN MAUD VOOR IN JE DAGELIJKSE LEVEN