NL
NL

BETER KLIMMEN, DANKZIJ YOGA

Ontdek hier hoe yoga je kan helpen om vooruitgang te boeken.

climbing

Het is niet enkel de kracht in je vingers die van jou een betere klimmer maakt. Ontdek hier hoe yoga je kan helpen om vooruitgang te boeken.

climbing-outdoor

DE KLASSIEKE FOUT: KRACHT, KRACHT EN NOG EENS KRACHT

Bij het zien van sterke klimmers zijn zowel beginners als meer ervaren klimmers snel geneigd om te denken dat een dergelijk niveau van klimmen alleen aan kracht te danken is. Om te verbeteren wil men dan vaak in de eerste plaats aan de fysieke conditie werken: “Ik zal elke week rek- en hangoefeningen doen.” Die oefeningen zijn uiteraard nuttig bij het klimmen, maar waarschijnlijk boek je meer voortuigang door je energie te stoppen in het klimmen zelf en door je lenigheid te verbeteren.

WAAROM YOGA?

Door regelmatig aan yoga te doen, kun je spanningen in je lichaam loslaten, hou je je gewrichten soepel en verbeter je ook je innerlijke rust en evenwicht. En dat is bijzonder nuttig om moeilijkheden bij het klimmen te overwinnen. Dankzij yoga werk je aan je lenigheid, je kracht, je mentale ingesteldheid en je ademhaling, en voorkom je blessures. Je zult dus snel merken dat je er als klimmer veel baat bij hebt.

climbing

5 REDENEN OM AAN YOGA TE DOEN

Je hebt al wel begrepen dat je met yoga je soepelheid verbetert en je lichaam beter leert kennen. De combinatie van deze twee elementen met een betere vormspanning geeft je zelfvertrouwen een boost.

Je zult rustiger zijn en slimmer klimmen.

Elke klimmer weet dat als je armen verkrampen en je in het rood gaat, je hersenen stoppen met werken. Je bent niet meer lucide, je maakt fouten en lap, je valt! Overtuigd? Neem je matje en probeer onze yogaoefeningen uit.

En niet vergeten: geduld en welwillendheid ten opzichte van jezelf zijn je beste bondgenoten. Namasté.

yoga