De co-creatie van een nieuw logo naar aanleiding van het 40-jarig bestaan van de club KV Oostende
In 2021 vierde het KVO haar veertigjarig bestaan. Op de symbolische datum 31 mei (Oostende draagt het nummer 31) werd het nieuwe clublogo gelanceerd. Een logo gemaakt in samenwerking met Kipsta. Innovatief en modern, het moest ook de identiteit van de club respecteren.
"Je zou misschien eerder verwachten dat een grafisch marketingbedrijf dit zou ontwerpen, maar bij Decathlon hebben wij ook een bijzonder kwalitatieve grafische afdeling,” aldus Vincenzo Verhoeven, die verantwoordelijk is voor de samenwerking met de voetbalclubs.
“Al sinds de start van de samenwerking met KVO zijn wij geen traditionele kledijleverancier. Wij willen elkaar echt versterken en zo samen een identiteit uitdragen. Denk maar aan de designwedstrijd waarbij de supporters mee de nieuwe shirts konden bepalen. Toen we hoorden dat KVO uitkeek naar een nieuw logo zijn we intern meteen aan de slag gegaan. Na enkele maanden finetunen kwam het huidige logo uit de bus. Voor de ietwat oudere fan zal het misschien wat wennen worden, maar ik denk wel dat het perfect aansluit bij het jonge en moderne imago dat KVO onder de nieuwe overnemers wil uitstralen. Én voor de wat meer nostalgische fan zijn er nog contouren van het oude wapenschild zichtbaar.”