NL
NL

TERUG IN VORM OP SKATES 

Na een tijdje niet te hebben gesport, is het vaak moeilijk om weer te beginnen. Doe de dingen op je eigen tempo en ga skeeleren!

scootering illustration

De dagen worden weer kouder en brengen een vleugje luiheid en winterslaap met zich mee. En na een paar weken van niet echt iets doen, lijkt het soms onmogelijk om weer te gaan sporten. Of je nu bang bent voor blessures of dat je spieren of uithoudingsvermogen niet meer mee willen, je voelt je al snel wat roestig en uit vorm. De oplossing? Skeeleren!

OMDAT HET LEUK IS

Weer gaan sporten, of het nu na een blessure of simpelweg enkele maanden niets doen is, is nooit gemakkelijk. Het verlies van spierkracht en motivatie en misschien de druk van een paar extra kilo's schrikken mensen vaak af.

Om de "ik kan het niet"-mentaliteit te vermijden, is het belangrijk om iets te doen dat je onmiddellijk een goed gevoel geeft. Skeeleren, zachter voor het lichaam dan hardlopen en bovendien veel leuker, is dan de ideale sport. Het gevoel van vrijheid dat het je geeft en de weinige beperkingen betekent dat iedereen, van elk niveau, het kan. Het is een leuke manier om sporten weer een deel van je leven te maken. Het is bovendien goedkoop, vrij toegankelijk, je kunt het alleen of in groep doen, en het bouwt je zelfvertrouwen op en leert je je lichaam accepteren.

 

EEN ZACHTE ACTIVITEIT VOOR JE LICHAAM

In tegenstelling tot hardlopen, dat vrij zwaar is voor het kraakbeen in je enkels, knieën en heupen, beschadigt skeeleren je gewrichten niet. En je hoeft niet te springen of te landen. In plaats daarvan heb je een continu, glijdend contact met de vloer, zoals bij langlaufen of wandelen. Genoeg reden om je skeelers aan te trekken en erop uit te gaan! Houd er wel rekening mee dat je spectaculair kunt vallen. Als je veilig wilt skeeleren, kan het zeker uit om te investeren in goede bescherming (helm, knie-, elleboog- en polsbeschermers) in plaats van te gaan voor een sexy look!

Als duursport verbetert skeeleren ook je bloedsomloop, stimuleert en versterkt het je hart en, als je het regelmatig doet, verkleint het de kans op een hartaanval als je ouder wordt.

 

EEN SPORT DIE JE CONDITIE VERBETERT

Ben je je zadeltassen beu? Wil je je uithoudingsvermogen verbeteren? Trek dan skeelers aan! Met skeeleren kan je tot 500 calorieën per uur verbranden, ideaal dus om je conditie te verbeteren en spieren op te bouwen. Zeg maar dag tegen die ongewenste rondingen en bierbuiken!

 

En omdat het al je spieren aanspreekt, vooral die in je benen, is skeeleren een allround sport die beweging met plezier combineert. Ideaal om op een leuke manier in vorm te komen. En het is echt niet enkel iets voor meisjes!