SPORT EN VOEDING

Regelmatig sporten is belangrijk voor je gezondheid. Gezond eten is dat evenzeer. Ontdek al onze tips over sporten en voeding, eenvoudig om dagelijks toe te passen en geschikt voor iedereen!  

ONZE RECEPTEN

Tips
smoothie_bowl_mache_banane_fraise
Geef je energie een boost in de vroege ochtend met deze originele smoothie met veldsla, banaan en aardbeien!
Tips
barresdecereales_snack_healthy_randonnée_proteger_planete_zerodechet_faitmaison_recette_sport_nature_naturehiking
Ga je een wandeltocht maken? Wat dacht je van gezonde en huisbereide snacks? Niks zo leuk tijdens een wandeling om je eigen zelfgemaakte energiebommetjes te eten
Tips
barresdecereales_snack_healthy_randonnée_proteger_planete_zerodechet_faitmaison_recette_sport_nature_naturehiking
Ga je een wandeltocht maken? Wat dacht je van gezonde en huisbereide snacks?! Ze zijn niet alleen goed voor je gezondheid en de planeet maar je voelt je ook erg trots omdat je deze overheerlijke energiebommetjes gewoon zelf hebt gemaakt!
Tips
avondsnack
Een gezonde nachtrust is minstens even belangrijk als voeding. Om dit te bevorderen stop je best 2 uur voor het slapengaan met eten. Dit is vaak een moeilijke opgave.
Tips
groentensapje
Tekort aan vitaminen? Probeer dan eens een groentensmoothie of -sapje. Naast de vitaminen krijg je ook heel wat extra mineralen en vezels mee naar binnen. Fruit is zeker en vast gezond maar er zitten ook heel wat natuurlijke suikers in, combineer daarom met groenten. Beperk het fruit tot maximaal een derde van je sapje om de befaamde suikerpiek te vermijden.
Tips
Linzensoep
Een voedzame maaltijdsoep die zowel in de winter als in de zomer heerlijk smaakt. Voorzie enkele sneetjes volkoren brood en je hebt een lekkere lunch die voldoende vult.
Tips
granola
Wie is er nu niet verzot op granola? Een gezond ontbijt dat je perfect kan combineren naar je eigen smaak. Meng de granola bijvoorbeeld met magere yoghurt en vers fruit. Of gebruik hem als topping op een lekkere smoothie.
Tips
recette_barresdecereales_healthy_sain_nutrition_sport_randonnée_zerodechet_conseil_vrac_idees_piquenique_randonneenature_chips
Ga je op wandeltocht? Wat dacht je van gezonde en huisbereide snacks?! Ze zijn niet alleen goed voor je gezondheid en de planeet maar je voelt je ook erg trots omdat je deze overheerlijke groentechips gewoon zelf hebt gemaakt. De picknick tijdens je wandeltocht was nog nooit zo leuk!

ALLES WETEN OVER SPORT EN VOEDIN

Tips
Claudia Van Avermaet
Toen Claudia Van Avermaet herstelde van een burn-out ging ze op zoek naar wat haar kon helpen. Ze verwerkte haar persoonlijke tips in een zevenwekenplan. Door bewust te ademen, voldoende te bewegen en te focussen op natuurlijke voeding kan je je lichaam en geest helemaal resetten.
Tips
Aptonia bidon double use
Dat je voor en tijdens de inspanning goed eet en drinkt, is een prima zaak. Maar denk ook zeker aan je recuperatie. De recuperatiefase, die vaak te weinig aandacht krijgt, is essentieel voor de rehydratatie, om je energiereserves weer aan te vullen en je spieren te laten herstellen.
Tips
Dat je voor en tijdens de inspanning goed eet en drinkt, is een prima zaak. Maar denk ook zeker aan je recuperatie. De recuperatiefase, die vaak te weinig aandacht krijgt, is essentieel voor de rehydratatie, om je energiereserves weer aan te vullen en je spieren te laten herstellen.
Tips
Voeding tijdens het sporten
Met een uitgekiende voedingsstrategie hoef je je energiereserves niet te snel aan te spreken. Hydrateren is daarbij belangrijk, maar daarnaast moet je ook de juiste koolhydraten innemen. We geven je 4 toptips mee om beter te presteren.
Tips
Drinken en eten: wat moet ik drinken tijdens een trailrun?
Tijdens een trailrun ben je volledig op jezelf aangewezen, ook voor drinken en eten. Daarom is de voorbereiding van je tas, de keuze van je dranken en de tussenpauzes van je maaltijden bijzonder belangrijk. Hoe kun je het best je seizoen voorbereiden en elke run optimaal organiseren?
Tips
Juist eten tijdens je trainingen en wedstrijden is een van de belangrijkste factoren die bepalen of je je sportieve doelstellingen kunt bereiken. Voeding moet deel uitmaken van je sportieve levensritme, net zoals trainingen en voldoende slaap. Wij geven je 10 sportieve voedingstips mee om rustig en eenvoudig te beginnen ...
Tips
voeding_voor_inspanning
De geschikte keuze van specifieke voeding en dranken vóór de inspanning, bieden een enorm voordeel voor het prestatieniveau. Ontdek al onze tips.
Tips
sport
Als je regelmatig sport, ga je je al heel snel afvragen wat je best eet. En de vraag die dan vaak als eerste oppopt, is of je voor of na een inspanning moet eten. Eerlijk? Op die vraag bestaat niet echt een sluitend antwoord. Alles hangt af van je doelen, maar ook van je sport. Soms moet je bijvoorbeeld voor, TIJDENS én na een activiteit eten! We gingen even te rade bij Gwenaelle Deconninck, expert in sportvoeding. Zij legt ons alles haarfijn uit.
Tips
Goed eten, beter sporten
Wat je eet als je aan sport doet, is heel belangrijk. Dankzij bepaalde voedingsstoffen kun je langer én beter sporten.
NAAR BOVEN