3 UITSTEKENDE REDENEN OM OPNIEUW MET PILATES TE BEGINNEN

Je goede voornemens voor januari: sporten, vermageren en je steeds vaker voorkomende rugklachten verhelpen… Wat als Pilates de remedie kon brengen?

Het is makkelijk om goede voornemens te bedenken en je ervan te overtuigen, op voorwaarde dat je je er deze keer echt aan houdt!

Soms zijn ze maar van korte duur en ontbreekt het je al snel aan motivatie... Maar wat als je in 2018 nu eens wél je beloftes kunt houden? En als je, aan de hand van slechts één sport, erin slaagt om al die goede voornemens te realiseren? Zou je dan niet een beetje trots zijn op jezelf? Laten we eens kijken wat Pilates je dit jaar kan bieden!

gym pilates domyos
number1

EEN SPORT OP MAAT

PILATES IS EEN VORM VAN ZACHTE GYM, TOEGANKELIJK VOOR IEDEREEN DIE ZICHZELF WIL VERZORGEN, ZONDER BEPERKINGEN IN LEEFTIJD OF FYSIEKE CONDITIE

Als je al een hele poos niet meer hebt gesport, geen probleem: vanaf 1 januari, voor de meest gemotiveerden zelfs van 's morgens vroeg, kan je deze sport beoefenen vanuit je woonkamer! Sportkleding, wat accessoires zoals een gymball, elastieken, een matje...en klaar is kees. Je bent klaar om jezelf goed te doen!

lichaam strakker danzij pilates

MAAK JE LICHAAM STRAKKER!

ZACHTE GYM BETEKENT NIET DAT HET NIET DOELTREFFEND ZOU ZIJN!

Pilates spreekt je verschillende spiergroepen aan: buikspieren, rugspieren, bilspieren en maakt ze training na training steviger. Je zal snel het verschil voelen! De methode laat je de bewegingen vloeiend, langzaam en heel gecontroleerd uitvoeren, waardoor je ook werkt aan je ademhaling. Op die manier train je de diepe spieren en zal je je taille onder andere enkele centimeters strakker kunnen maken...

ontlast je rug met de pilates

ONTLAST JE RUG

ALS JE LAST HEBT VAN RUGPIJN, KAN PILATES EEN IDEALE BONDGENOOT BLIJKEN: VOOR DEZE SPORT VORMEN DE HOUDINGEN EEN CRUCIALE EN ONVERMIJDELIJKE BASIS

Voor Pilates maak je immers brede bewegingen op een perfect uitgelijnde torso. Het is een manier om je lichaam goed te doen werken en vooral, dankzij de spiertraining, om dé kwaal van de eeuw te bestrijden: rugpijn... Uiteraard zal je er ook van opleven en je beter gaan voelen.

Er zijn nog heel wat andere redenen om je toe te leggen op deze sport, die steeds meer beoefenaars kent! Pilates is handig, toegankelijk, maakt je soepeler, is uitstekend als gezonde pauze, zeer welgekomen in je drukke en vaak hectische bestaan. Een kwartiertje 's ochtends, op om het even welk uur van de dag of voor het slapen gaan, om even helemaal zen te worden. Je zal snel verslingerd raken aan deze sport en voor één keer zal dit goede voornemen een gewoonte worden die je niet meer kan missen!

DEZE ARTIKELS ZOUDEN JE OOK KUNNEN INTERESSEREN!

Tips
training met een body power
Dankzij de Body Power van Domyos heb je een doeltreffende spiertraining van het hele lichaam. Verstevig de diepe buikspieren, de biceps, de schouders en de dijen. Domyos stelt je video-oefeningen voor met de commentaar van de sportcoaches van de Domyos Club zodat je de Body Power optimaal leert gebruiken.
NAAR BOVEN