14 Tips
Pages
teaser
Nee, je wordt geen betere loper door in je zetel te zitten. Maar je kan wel degelijk een betere loper worden zonder te lopen. Met name door je aan andere sporten te wagen! Zwemmen, pilates en fietsen zijn drie sporten die je aanvullend op je looptrainingen kan uitvoeren. We zetten de voordelen even op een rijtje!
eerste wedstrijd atletiek
Er gebeurt veel op een atletiekwedstrijd. Op de piste werken atleten ononderbroken wedstrijden af, naast de piste wordt er opgewarmd en schrijven deelnemers zich in. Voor de jonge atleet en voor de ouders kan het dus best allemaal intimiderend overkomen.
Jouw kind op kamp
Ieder jaar gaan er weer vele duizenden kinderen op kamp. Voor sommige ouders is het op kamp gaan toch vaak een moeilijke periode, en zeker als het de eerste keer is dat je kinderen alleen weg gaan. Steven Gielis van Zitdazo weet raad !
KALENJI panoplie AH19 PE19
Motivatie kan je helaas niet trainen … Je mindset gelukkig wel. Zit die goed, dan heb je 80% van de basis van een kwalitatief en gezond leven gelegd.
atletiek
Atletiek is mythisch, universeel ... een sport die onze nieuwsgierigheid om vele redenen kan aanwakkeren.
Opwarmen
Hélène geeft een overzicht van de verschillende spiercontracties als je wandelt, om ons lichaam beter te begrijpen! Er zijn immers niet één maar wel 3 vormen van spiercontracties …  Welke? Wat zijn de kenmerken ervan? Na het lezen van dit artikel hebben spiersamentrekkingen voor jou geen geheimen meer, beloofd!
atletiek kalenji kinderen decathlon
Voormalig tienkamper François Gourmet combineert zijn werk bij Decathlon Alleur met het coachen van jonge beloften. Wij ontmoetten hem op de atletiekpiste van Waremme voor een gesprek over zijn passie : atletiek
kalenji running
Aangezien uitdroging je loopprestaties sterk doet afnemen, is het belangrijk deze vijand zo goed mogelijk te bestrijden! Wanneer treed dehydratatie op, en hoe kan je het vermijden?
NAAR BOVEN