BUITEN WANDELEN: 6 GOEDE REDENEN OM VOL TE HOUDEN!

Sportief wandelen is een activiteit die je altijd kunt doen, en zowel binnen als buiten. En soms, als het weer niet mee zit, kan het nogal verleidelijk zijn om in de sportschool te gaan wandelen... Maar geef toe, in de openlucht wandelen, in een park of langs het water, voelt toch altijd beter, voor lichaam en geest!

Nummer 1

BUITEN WANDELEN: EVEN LOSLATEN

Het is wetenschappelijk bewezen: sporten in de openlucht wekt positieve gedachten op en beperkt de negatieve gevolgen van stress op het lichaam. Dus trek eropuit! Laat je dragen door deze ontspannende effecten en kom terug in contact met de omliggende natuur: observeer, luister, adem de frisse lucht in... Kortom: kom tot rust! Het beste moment? 's Morgens, om lichamelijke en geestelijke energie bij te tanken voor je aan de dag begint!

number-2

WANDELEN IN DE FRISSE LUCHT: EEN ECHTE OPKIKKER

Als je naar buiten gaat, adem je heel wat frisse lucht in en verbeter je de algehele zuurstofvoorziening van je lichaam. Zo leer je ook goed ademen en ontwikkel je in de loop van je wandelingen een beter ademhalingsvermogen.

grijze damesschoenen voor sportief wandelen
number 3

GA EENS LEKKER SPORTIEF WANDELEN IN DE ZON: TANK JE LIJF VOL VITAMINE D

Als je buiten wandelt, kan je ook genieten van de voordelen van natuurlijk licht voor je lichaam. Of de lucht nu blauw of grijs is, je lichaam krijgt zijn dosis Vitamine D. Deze vitamine, ook wel zonnevitamine genoemd, geeft een boost aan je hart- en bloedvaten en verstevigt je botten. Een ware sessie lichttherapie in de vrije natuur!

BUITEN SPORTIEF WANDELEN: NIETS IS BETER VOOR JE HUMEUR

Op die sportieve wandelingen, wanneer je volop in beweging bent, maakt je lichaam endorfines aan, de zogeheten "gelukshormonen". Daarnaast maakt je lichaam, extra gestimuleerd door de zon, ook het gelukshormoon serotonine aan: niets weerhoudt je er nog van om te stralen!

nummer -5

OVER GLOOIEND TERREIN WANDELEN: GARANTIE VOOR STEVIGE SPIERTRAINING

In tegenstelling tot een sporthal biedt de natuur een veranderlijk en glooiend wandelterrein. Profiteer van deze onregelmatigheden en kleine beklimmingen en afdalingen en leuk je route op met een gevarieerde inspanning. De ideale manier om tegelijk je billen en je kuitspieren te verstevigen!

EEN NIEUW STUKJE NATUUR ONTDEKKEN: WEG MET DE SLEUR!

Als je ten slotte regelmatig verandert van omgeving (park, bos, meer, etc.) voorkom je dat je in een ontmoedigende sleur vervalt. Als je elke keer dezelfde paden volgt of op dezelfde plaats blijft staan op je loopband, krijg je steeds minder zin om te gaan sporten en verlies je wat er zo leuk aan was uit het oog. Dat is normaal! Door verschillende sportieve wandelingen in de buitenlucht aan elkaar te rijgen, geef je een boost aan je motivatie en wordt wandelen het hele jaar lang een deel van je leven!

NAAR BOVEN