DE 5 VOORDELEN VAN DE STADSFIETS

De stadsfiets is goed voor de gezondheid en de geest! Het is een eenvoudige en efficiënte manier om je conditie dagelijks te onderhouden zonder tijdverlies.

Het leven is zoveel fijner op de fiets!

number_1

30 MINUTEN PER DAG FIETSEN

Door te fietsen vermindert het risico op overgewicht en hart- en vaatziekten, aldus de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Door dagelijks te fietsen blijf je immers in vorm, train je je spieren, verbeter je de bloedcirculatie door te trappen, net als je lenigheid, evenwicht en reflexen. Als stadsfietser bent je beter bestand tegen vermoeidheid en slaap je beter. Daarbij is het een middel tegen stress en depressie.

number_2

FIETSEN DOET DE EXTRA KILO'S WEGSMELTEN

Tijdens een rit van 30 minuten op een stadsfiets verwerken je spieren gemiddeld tussen de 195 en 560 calorieën. Dit gemiddelde is afhankelijk of het om een vrouw of een man gaat, net als de snelheid.

number_3

JE BENT NOOIT TE OUD OM TE BEGINNEN

Als je een stadsfiets hebt, ben je zo vertrokken! Je kan er op elke leeftijd mee beginnen en het nog zeer lang blijven doen. Iedereen vindt zo zijn eigen ritme. Het is belangrijk om een regelmatige fysieke activiteit te onderhouden om het hele jaar door in vorm te blijven.

Alleen, met familie, onder vrienden of collega's? Waar wacht je nog op?

number_4

DE GEEST VRIJMAKEN

Door met de fiets naar het werk te gaan kan je de dag goed beginnen en meteen klaar zijn om erin te vliegen. Je komt wakker en helder aan op het werk en fietsen draagt zorg voor je geest, je denkvermogen en je concentratie.

number_5

MINDER STRESS EN MEER TIJD

Als fietser ben je kalmer en geconcentreerd, je kan genieten van de omgeving tijdens de rit. Op de fiets heb je minder last van stress en opwinding dan de automobilisten die elke dag files en druk verkeer trotseren. Met de fiets hebt je je verplaatsingstijd helemaal in de hand, weet je precies wanneer je gaat aankomen op het werk of op een afspraak. 

  DEZE ARTIKELS ZOUDEN JE OOK KUNNEN INTERESSEREN!

NAAR BOVEN