DE CROSSTRAINER, WAT TRAIN JE DAARMEE?

Spierversteviging, een strakker lichaam, en betere prestaties... De crosstrainer is goed voor je hele lichaam! Vandaag de dag trekt de crosstrainer steeds meer liefhebbers aan, omdat het een ideale cardiotraining is, je er 80% van de spieren in je lichaam mee strakker kunt maken en je op een doeltreffende manier calorieën verbrandt. Wij geven antwoorden op de 3 meest gestelde vragen over de crosstrainer!

crosstrainer
number1

WELKE SPIEREN SPREEK JE AAN OP DE CROSSTRAINER? 

Een gemiddelde training op de crosstrainer spreekt de spieren in je armen, benen (quadriceps, kuiten, hamstrings), buik, schouders, rug (monnikskapspier) en bovenlichaam (borstspieren) aan. Met deze activiteit werk je dus aan het strakker worden van heel je lichaam.

crosstrainer
number2

HOE VERBRAND JE CALORIEËN MET EEN CROSSTRAINER? 

De doeltreffendheid van een training op de crosstrainer wordt vaak gemeten in het aantal verbrande calorieën. Het eerste wat je moet weten is dat hoe meer spieren je gebruikt, hoe hoger je energieverbruik is. Zo train je efficiënter met je handen op de bewegende hendels dan op de vaste handvaten, omdat je op die manier ook je biceps en triceps gebruikt. Kies je crosstrainer bovendien zorgvuldig uit, want de grootte van je bewegingen bepaalt welke spiergroepen er worden aangesproken en dus hoeveel energie je verbruikt en dus hoeveel calorieën je per training verbrandt.

crosstrainer energy
number3

HOE TRAIN JE GERICHT OP EEN LICHAAMSDEEL? 

Helaas kan je er niet voor kiezen om een deel van je lichaam dat je niet mooi vindt te laten verwijderen. Je kunt wel enkele trucs gebruiken om gericht aan deze delen te werken, zoals achteruit trappen. Het is bewezen dat deze methode je armen (vooral je triceps) harder aan het werk zet. Let er ook op dat je altijd een goede houding aanhoudt. Als je je rug recht houdt en je core goed aanspant, zal je je buikspieren de hele sessie lang trainen. Als je je specifiek wilt richten op je diepe buikspieren en je dijen, train je best met je knieën in een hoek van 90°.

Je weet nu wat de effecten zijn van een crosstrainer op je lichaam. Vergeet niet dat om je doel te bereiken de sleutel tot succes regelmaat is. We raden aan om twee keer per week - uitgespreid over de week - 45 minuten te trainen om echte resultaten te bereiken. We stellen ook een trainingsprogramma van 4 weken voor om je gemotiveerd te houden.

NAAR BOVEN