DE VOORDELEN VAN CROSSTRAINING

Nu je beter weet wat de oefeningen inhouden, heb je echt wel zin om met crosstraining te beginnen. Je zou echter ook graag weten welke voordelen crosstraining voor jou oplevert. We geven je 5 goede redenen die je zin zullen geven om meteen aan de slag te gaan!

number_1

DE FYSIEKE CAPACITEITEN ONTWIKKELEN EN ONDERHOUDEN

Crosstraining helpt om gemakkelijker je dagelijkse taken uit te voeren. Op welke manier? Door 10 aspecten van je fysieke capaciteit te ontwikkelen:

• cardiovasculair en respiratoir uithoudingsvermogen

• musculair uithoudingsvermogen

• kracht

• soepelheid

• snelheid

• lenigheid

• coördinatie

• evenwicht

• spierversteviging en -vorming

Je voelt je fitter worden na elke sessie. Boodschappen of kinderen dragen kost je geen moeite meer, en je bent niet buiten adem wanneer je de trap neemt!

number_2

DE DUUR VAN DE SESSIES

Als je weinig tijd hebt, of als je geen zin hebt in ellenlange trainingen, dan hebben we goed nieuws. Een sessie crosstraining is heel kort en dus ideaal als je weinig tijd kunt besteden aan sporten. Wie wekelijks 3 keer een dertigtal minuten traint, merkt een verbetering van het cardiorespiratoir systeem en de kracht, verlies van vetmassa verliest en instandhouding of zelfs toename van de spiermassa.

number_3

AFWISSELENDE EN LEUKE OEFENINGEN

Het algemene doel van crosstraining is om zo compleet mogelijk te worden, meer bepaald een goed evenwicht te verkrijgen tussen kracht en uithoudingsvermogen. Om dit te bereiken, is elke sessie anders samengesteld zodat je niet in routine vervalt. Je zal niet vlug twee keer dezelfde sessie meemaken. Zo blijf je er zin en plezier in hebben om telkens opnieuw het maximum te geven!

number_4

DE FYSIEKE CAPACITEIT ONTWIKKELEN EN ONDERHOUDEN

Alle fysieke aspecten komen aan bod tijdens een standaardsessie crosstraining, ongeacht of je pas begint of een ervaren sporter bent. De formule met een combinatie van poly-articulaire en functionele bewegingen wordt beschouwd als de meest efficiënte om snel resultaat te boeken. De spieren worden constant intensief en op verschillende wijzen ingezet. Na slechts enkele weken verbetert je conditie en krijg je een strakker lichaam.

Ziezo, nu weet je dat crosstraining een functionele work-out is die veel voordelen biedt: gewichtsverlies, een betere fysieke conditie, een betere gezondheid ... en nog veel meer. Heb je zin om je aan het crosstrainingavontuur te wagen? Laat het ons weten in een comment onderaan dit artikel!
number_5

EEN INDIVIDUELE SPORT MET EEN GROEPSGEVOEL

Eén van de sterke punten van crosstraining is het groepsgevoel. Dat is overigens het onderscheid met andere, meer klassieke sporttakken zoals krachttraining. In een crosstrainingzaal krijg je al snel het gevoel dat je tot een gemeenschap behoort omdat iedereen elkaar helpt en zaken met elkaar deelt. Of je nu een man of een vrouw bent, of welk doel je ook voor ogen hebt, iedereen helpt en motiveert iedereen om de training te volgen. Je gaat voor jouw persoonlijke doel, en de anderen zetten je ertoe aan om verder te gaan en je doel te overstijgen.

NAAR BOVEN