HOE KIES JE DE JUISTE EIWITTEN VOOR SPIERBEHOUD?

Je wilt droge spiermassa kweken of voor een strak lichaam gaan.

Er bestaan twee soorten eiwitten: traag opgenomen eiwitten en snel opgenomen eiwitten. Deze twee eiwitten helpen je om je doelstellingen te bereiken. Snel opgenomen eiwitten worden door het lichaam sneller opgenomen dan traag opgenomen eiwitten. Ze zorgen er dus voor dat je opeenvolgende trainingen eenvoudiger kunt afwerken.

number_1

TRAAG OPGENOMEN EIWITTEN

Caseïnes neem je bij voorkeur 's avonds in zodat ze tijdens de nacht verteerd kunnen worden.

Soja-eiwitten gebruik je als vegetariër/veganist of als alternatief voor gewone eiwitten.

Handig om weten: er bestaan ook producten met zowel traag als snel opgenomen eiwitten als je beide eiwitten op hetzelfde moment wilt gebruiken.

number_2

Snel opgenomen eiwitten

Wei-eiwitten neem je meteen na de inspanning in zodat je goed kunt recupereren.

Houd rekening met je lichaamsbouw en kies je wei-eiwitten op basis van het eiwitgehalte.

Heb je de neiging om snel bij te komen (endomorf)? Kies dan voor wei met een eiwitgehalte boven 70%.
Kun je veel eten zonder snel bij te komen (ectomorf)? Kies dan voor wei met een eiwitgehalte onder 70% (een product met meer koolhydraten).

Anne-sophie

Productmanager

Vergeet niet dat je de inname van eiwitten steeds moet combineren met een fysieke activiteit en een evenwichtige voeding om je doelstellingen te behalen.

NAAR BOVEN