HOE WEET IK OF IK VOORUITGANG BOEK?

Als je regelmatig sport, maak je sowieso vorderingen. Deze kunnen zichtbaar zijn of meetbaar met een specifieke app.

De overvloed aan geconnecteerde apparatuur maakt het makkelijker dan ooit om je vooruitgang op te volgen. Maar welke indicatoren tonen aan dat je effectief verbeterd bent? ?

We geven een kort overzicht van de mogelijkheden.

number1_decathlon

JE SPORTIEVE VOORUITGANG METEN DOOR NAAR JE LICHAAM TE KIJKEN

Dit is de eerste en belangrijkste indicator om te zien of je vooruitgang boekt. Als je regelmatig sport zal je lichaam sowieso veranderen, zelfs als je niets aan je voedingspatroon wijzigt. Natuurlijk is alles afhankelijk van je training en de intensiteit ervan, maar je spieren zullen hoe dan ook steviger worden terwijl je vetmassa zal verminderen. Resultaat: een atletischer figuur dat je opmerkt in de spiegel of wanneer je je kleren aantrekt. Vergeet de weegschaal, want die geeft een vertekend beeld van de stand van zaken. Spieren nemen minder plaats in dan vet, dus kan het zijn dat je hetzelfde gewicht behoudt terwijl je toch de indruk hebt dat je (zichtbaar) slanker bent geworden.

Hoe weet ik of ik vooruitgang boek?
number2_decathlon

JE VOORUITGANG METEN DOOR VERGELIJKING MET JE MEDESPORTERS

Iedereen is verschillend en het is niet nodig om jezelf voortdurend te vergelijken met anderen. Je gebruikelijke trainingspartner of teamleden zijn doorgaans een goede maatstaf om je vooruitgang vast te stellen. Tijdens een partijtje tennis slaagde je er niet in om een game te winnen tegen je beste vriend. Geleidelijk aan ben je er echter in geslaagd om in één of twee games de overhand te hebben, om uiteindelijk een volledige set te winnen! De vooruitgang is dus goed merkbaar en makkelijk vast te stellen. Misschien is het ook tijd om uit te kijken naar een nieuwe trainingspartner ...

number3

EEN SPORTAPP GEBRUIKEN (ZOALS DECATHLON COACH)

Decathlon Coach app

Sedert enkele jaren wordt de markt overspoeld met mobiele apps om je sportieve vorderingen op de voet te volgen. Running, krachttraining, fietsen en zelfs yoga of pilates: geen enkele activiteit lijkt eraan te ontsnappen. Deze applicaties bieden allerlei sportievelingen de mogelijkheid om hun training te organiseren en met een oogopslag de duur, het afgelegde parcours, het aantal kilometers of de vooruitgang te zien ...

Er bestaan dus tal van mogelijkheden om training na training je vooruitgang te volgen. Het belangrijkst is echter luisteren naar je lichaam, regelmatig sporten en geduldig zijn.

Veel succes en houd ons op de hoogte van je verwezenlijkingen!

NAAR BOVEN