47 Tips
Pages
snelle vegan wok
Al eens vaker plantaardig eten is goed voor de gezondheid en het milieu. Deze week bespreek ik een aantal aandachtspunten waarop je kan letten. Ook het receptje is volledig vegan!
Dragonkip met krieltjes uit de oven
Aardappelen hebben, onterecht, de naam om een dikmaker te zijn. Alles hangt echter af van de bereidingswijze. In dit gerecht maken we ze klaar in de oven, voor een heerlijk knapperig resultaat met een minimum aan vetstof.
Zalm met spelt
Deze week ga ik graag wat dieper in op de warme maaltijd. Als receptje serveer ik jullie een heerlijke bowl comfortfood met als basis spelt, een graan dat velen al kennen, maar weinigen nog gebruiken ter afwisseling van bv rijst of pasta.
Geroosterde kikkererwten
Tussendoortjes... De ene zweert erbij, voor de andere zijn ze overbodig. Het is iets heel persoonlijk en zeker geen 'verplichting'. Luister vooral naar je eigen lichaam en behoeften. Deze week geef ik je graag een heel aantal gezonde, evenwichtige opties mee, voor als jij graag eens snackt.
Smoothie - Recept
Begin je dag met een boost met dit originele recept voor een smoothie op basis van veldsla, bananen & aardbeien!
avondsnack
Een gezonde nachtrust is minstens even belangrijk als voeding. Om dit te bevorderen stop je best 2 uur voor het slapengaan met eten. Dit is vaak een moeilijke opgave.
groentensapje
Tekort aan vitaminen? Probeer dan eens een groentensmoothie of -sapje. Naast de vitaminen krijg je ook heel wat extra mineralen en vezels mee naar binnen. Fruit is zeker en vast gezond maar er zitten ook heel wat natuurlijke suikers in, combineer daarom met groenten. Beperk het fruit tot maximaal een derde van je sapje om de befaamde suikerpiek te vermijden.
Linzensoep
Een voedzame maaltijdsoep die zowel in de winter als in de zomer heerlijk smaakt. Voorzie enkele sneetjes volkoren brood en je hebt een lekkere lunch die voldoende vult.
NAAR BOVEN