55 Tips
Pages
Springroll
De boodschappenlijst: wat breng je allemaal mee van de winkel? Hoe winkel je efficiënt? En wat heb je best altijd in huis? Ontdek het deze week. Ter inspiratie nog een lunchideetje dat je voor verschillende dagen kan maken. Ook handig om restjes groenten, vlees en vis te verwerken. Je steekt ertussen wat jou smaakt!
Crunchy granola
Ook altijd inspiratie tekort als je moet beslissen wat je deze week gaat eten? In stap 2 van onze mealprepserie geven we je hiervoor een aantal handige oplossingen! Maak alvast een grote lading van onze heerlijke granola en je hoeft je een tijdje geen zorgen meer te maken om het ontbijt!
Carrot cake
Deze week gaan we wat dieper in op stap 1 van het mealpreppen: een planning maken. Je kan je misschien afvragen of het nodig is nu we deze dagen massaal van thuis uit werken. Een beetje routine behouden kan echter helpen om grip op de situatie te houden. Het kan ook leuk zijn een aantal alternatieven klaar te hebben als lunch of tussendoortje, want als je thuis werkt is het gevaar om gedachteloos iets in je mond te steken net iets groter. Of misschien heb jij je kinderen om je heen en is het nu net extra nodig om goed voorbereid te zijn. Geen van dit alles? Bedenk dan dat nieuwe gewoonten kweken wel een aantal weken duurt. Tegen dat je terug dagelijks de baan op moet, heb jij het mealpreppen alvast onder de knie.
Frittata
Je hebt er waarschijnlijk al veel over gehoord, maar misschien heb je je er nog niet aan gewaagd: mealpreppen. In ons drukke dagelijks leven kan het een grote hulp zijn en heel wat stress wegnemen. Ontdek hier het receptje!
havervlokken
Overnight oats, het ideale receptje om je dag te starten vol energie. Met havervlokken kan je heel creatief zijn maar dit is mijn persoonlijke favoriet. Bovendien heel simpel om te maken!
Quinoa koekje
Met een tussendoortje is helemaal niets mis...Maak zelf je repen op basis van quinoa boordevol energie. Wil je nog meer te weten komen over het gebruik van suiker en andere zoetstoffen? Bekijk dan zeker de video onder het recept!
Mugcake met fruit
Deze week ga ik graag wat dieper in op de warme maaltijd. Als receptje serveer ik jullie een heerlijke bowl comfortfood met als basis spelt, een graan dat velen al kennen, maar weinigen nog gebruiken ter afwisseling van bv rijst of pasta.
Aardbei mocktail
Voldoende drinken doorheen de dag is belangrijk voor je gezondheid. Maar hoe weet je nu hoeveel jij persoonlijk nodig hebt? Of zoek je wat inspiratie om je water te pimpen voor wat afwisseling? Het volgende receptje is alvast een smakelijke mocktail voor tijdens deze mooie nazomerdagen. Bekijk zeker ook het filmpje!
snelle vegan wok
Al eens vaker plantaardig eten is goed voor de gezondheid en het milieu. Deze week bespreek ik een aantal aandachtspunten waarop je kan letten. Ook het receptje is volledig vegan!
Dragonkip met krieltjes uit de oven
Aardappelen hebben, onterecht, de naam om een dikmaker te zijn. Alles hangt echter af van de bereidingswijze. In dit gerecht maken we ze klaar in de oven, voor een heerlijk knapperig resultaat met een minimum aan vetstof.
Zalm met spelt
Deze week ga ik graag wat dieper in op de warme maaltijd. Als receptje serveer ik jullie een heerlijke bowl comfortfood met als basis spelt, een graan dat velen al kennen, maar weinigen nog gebruiken ter afwisseling van bv rijst of pasta.
Geroosterde kikkererwten
Tussendoortjes... De ene zweert erbij, voor de andere zijn ze overbodig. Het is iets heel persoonlijk en zeker geen 'verplichting'. Luister vooral naar je eigen lichaam en behoeften. Deze week geef ik je graag een heel aantal gezonde, evenwichtige opties mee, voor als jij graag eens snackt.
NAAR BOVEN