IN JANUARI BEGIN IK OPNIEUW MET PILATES!

Na een paar kleine uitspattingen dit jaar ben je dit keer vastbesloten om je conditie weer op peil te brengen! een nieuw jaar is het ideale moment om dat voornemen waar te maken!
Ik geef toe dat het inderdaad niet makkelijk is om die goede voornemens op lange termijn waar te maken. als je drukke dagen hebt, rest je soms weinig tijd om nog te sporten. ik heb misschien een oplossing voor jou.
Waarom zou je niet kiezen voor een sport die je thuis kan beoefenen, waar weinig materiaal voor nodig is, en die toegankelijk is voor iedereen, ongeacht je conditie, atletisch niveau en leeftijd? zegt pilates je iets?

sterkeren spieren pilates
number1

STERKERE SPIEREN

PILATES IS NIET ALLEEN IETS VOOR ZWANGERE VROUWEN!

Pilates mag dan wel zachte gym worden genoemd, de methode spreekt de dieperliggende spieren aan, en dit aan de hand van zo'n 500 oefeningen, waarbij wordt ook wordt getraind op de ademhaling. Het idee is om je biceps van binnenuit te versterken, voornamelijk je transversale as, voor een strakker lichaam. Als je je spiergroepen de voorbije tijd wat hebt verwaarloosd, aarzel dan niet langer: Pilates zet je buik-, bil- en rugspieren weer aan het werk.

rugpijn pilates

RUGPIJN WORDT VOLTOOID VERLEDEN TIJD

BRENG JE VEEL TIJD ZITTEND DOOR VOOR JE BEROEP?

Of hop je integendeel van hier naar daar? Kortom, je draagt niet echt zorg voor je lichaam in het dagelijks leven... Ook daar kan Pilates veel soelaas brengen. Naast het versterken van de spieren die nodig zijn voor een goede lichaamshouding, vereist Pilates ook om goede houdingen aan te nemen, waarbij de romp altijd uitgelijnd is, voordat je een oefening begint. Beetje bij beetje win je aan stabiliteit en versterk je je wervelkolom. Een ideale manier om een lumbago, reuma of spiermoeheid te voorkomen.

haalbar doel pilates

HAALBAAR DOEL

ZOALS IK AL ZEI, VERGT PILATES SLECHTS ENKELE MINUTEN PER DAG EN VRIJ WEINIG MATERIAAL.

Een gymball, elastieken, een matje en je bent klaar om te starten in de woonkamer. Thuis is het eenvoudiger om tussendoor een momentje te vinden voor een kleine reeks bewegingen. Geloof mij, je zal de effecten van Pilates snel voelen, en na een drukke dag zal het je helpen om snel tot rust te komen.

Je hebt het begrepen, Pilates is je ideale partner om de gevolgen van sommige eindejaarsuitspattingen weg te gommen, en op lange termijn een goede conditie te behouden. Je hebt er helemaal niet veel materiaal voor nodig en het vraagt weinig tijd. De voordelen zijn echter legio en je figuur zal er snel beter uitzien. Kortom, Pilates is waarschijnlijk gemakkelijker vol te houden dan om het even welke andere uitdaging! Ben je daar nu nog? Waar wacht je op om eraan te beginnen?

DEZE ARTIKELS ZOUDEN JE OOK KUNNEN INTERESSEREN!

Tips
Na een paar kleine uitspattingen dit jaar ben je vastbesloten om je conditie weer op peil te brengen! Een nieuw jaar is het ideale moment om dat voornemen waar te maken!
Tips
Jongen core sterkte
Laten we eerlijk zijn, een strak lijf, dat willen we allemaal. Maar weet je wat nog beter is? Een goede core stability, jawel! Daarmee zorg je ervoor dat je lichaam gezond, krachtig en in balans is. Het leuke is dat je met enkele relatief eenvoudige oefeningen je core stability stap voor stap verbetert. Lees verder om het allemaal te ontdekken.
NAAR BOVEN