JE FYSIEK VOORBEREIDEN OP HET SKISEIZOEN

Wintervakanties in de bergen staan dan wel gelijk aan veel gezelligheid, onwaarschijnlijk mooie landschappen en veel kaas, maar ze zijn ook vooral synoniem voor intensief sporten! Ben je een occasionele sporter, of niet zo sportief aangelegd? Dan raden we je aan om je op voorhand voor te bereiden, zodat je in vorm bent voordat je vertrekt en optimaal van de vakantie kunt genieten.

1

TRAINEN VOOR JE VERTREKT

We kunnen je aanraden om ongeveer een maand voor je skivakantie te beginnen sporten, om je conditie op te bouwen.
Waarom? Door 2 tot 3 keer per week te fietsen, te zwemmen of te lopen kun je aan je uithouding werken.Je versterkt er ook je beenspieren mee, en die heb je echt wel nodig bij wintersporten! Bovendien kun je met deze sporten ook je hart- en longcapaciteit verbeteren, zodat je op de piste minder snel buiten adem bent!
Maak hiervan een automatisme:

sportief wandelen newfeel
Gemiddeld 30 minuten per dag wandelen
trappen lopen
de trap nemen in plaats van de lift
squats
Squats doen (door je benen buigen)

TIPS VAN WED'ZE

Vergeet niet te stretchen na elk bezoek aan de pistes, zodat je de dag erna niet stijf bent: stretch vooral je dij- en kuitspieren, die hard moeten werken.

ontbijt
2

LET OP JE VOEDING

Door de hele dag op de piste door te brengen verbruik je heel wat calorieën.
Om 's avonds nog wat energie over te houden, raden we je het volgende aan:
- Ontbijt uitgebreid
- Sla geen maaltijden over
- Zorg voor een lichte lunch
- Drink regelmatig (geen alcohol!)
- Neem snacks mee voor op de piste (granenrepen, droge vruchten).

Hou streekgerechten zoals tartiflette, raclette en fondue voor 's avonds!

Dankzij deze kleine voedings- en trainingstips geniet je optimaal van je winterseizoen!

NAAR BOVEN