LOPEN IN DE WINTER: EEN BOOST VOOR JE LICHAAM

Elke seizoensswitch heeft een weerbots op je lichaam. Met de komst van herfst en winter hou je best sportief en nordic wandelen in je achterhoofd, want dit boost je immuunsysteem en beschermt je tegen winterse kwaaltjes. Wandelen helpt bijvoorbeeld tegen verkoudheden!

number_1

HOE VOORKOMT JE LICHAAM ZIEKTES?

Het immuunsysteem beschermt je lichaam tegen indringers, zoals bacteriën en virussen. Het werkt op een natuurlijke manier, maar omdat het sterk op de proef wordt gesteld tijdens de herfst en de winter, is het zeer welkom om het te versterken dankzij enkele simpele handelingen.

Je hebt het vast al gemerkt dat sommige personen veel vaker verkouden zijn dan anderen. De sterkte van je immuunsysteem hangt sterk af van je levensgewoonten. Geen fysieke activiteiten, gestresseerd of moe zijn, overgewicht ... Al deze dingen verzwakken je immuunsysteem.

Om het te versterken let je best op je eten en moet je proberen om stress en vermoeidheid onder controle te krijgen. Maar vergeet ook zeker niet te sporten! Wandelen bijvoorbeeld, en in het bijzonder sportief wandelen of nordic walking.

number_2

WAAROM MAAKT WANDELEN JE STERKER?

We praten vaak over de voordelen van sportief en nordic wandelen voor je gezondheid. Op hun beurt helpen al deze voordelen om je immuunsysteem te activeren en te versterken, en dus ook je lichaam. Door te wandelen worden we sterker en krijgen we meer weerstand!

Waarom maakt wandelen je sterker?

Als we praten over het uithoudingsvermogen, mogen we stellen dat wandelen je hartslagcapaciteit en je bloedcirculatie verder ontwikkelt: dat zorgt er dan weer voor dat je immuunsysteem geactiveerd wordt in je hele lichaam.

Daarnaast zet wandelen je mentale vermoeidheid om naar zijn fysieke variant. Je hebt minder last van stress, en je ochtenden zullen aangenamer worden. En omdat je beter uitgerust bent, zullen de hersenen meer hormonen afscheiden die je nodig hebt voor een goede werking van het immuunsysteem.

Door te wandelen word je bovendien minder vaak ziek, minder vaak verkouden, ben je minder snel vermoeid en houd je je lichaam steeds in topvorm. Het is een sport voor écht iedereen: de eerder zenuwachtige types kunnen stoom aflaten, terwijl de eerder kalme personen net wat dynamiek kunnen vinden in deze uithoudingsactiviteiten.

NAAR BOVEN