Mealprep 2: Carrot cake

Deze week gaan we wat dieper in op stap 1 van het mealpreppen: een planning maken.

Je kan je misschien afvragen of het nodig is nu we deze dagen massaal van thuis uit werken.

Een beetje routine behouden kan echter helpen om grip op de situatie te houden. Het kan ook leuk zijn een aantal alternatieven klaar te hebben als lunch of tussendoortje, want als je thuis werkt is het gevaar om gedachteloos iets in je mond te steken net iets groter. Of misschien heb jij je kinderen om je heen en is het nu net extra nodig om goed voorbereid te zijn.

Geen van dit alles? Bedenk dan dat nieuwe gewoonten kweken wel een aantal weken duurt. Tegen dat je terug dagelijks de baan op moet, heb jij het mealpreppen alvast onder de knie.

Om dat goestingske in de namiddag tegemoet te komen, voegen we hierbij alvast het recept voor een heerlijke carrot cake.

 

Carrot cake

 Ingrediënten: 

o   200gr havermout 

o   200gr speltbloem

o   5g bakzout 

o   1 koffielepel kaneel

o   Zout

o   3 eieren

o   1 kl vanille extract

o   100g walnoten

o   400g wortelen (geraspt) 

o   2 el dadelsiroop 

o   125g ongezoete appelmoes 

Bereidingswijze 

o   Meng alle droge ingrediënten

o   Doe er de eieren, dadelsiroop en appelmoes onder.

o   Voeg de wortelen en walnoten toe

o   Doe in een bakblik en bak 40-45 min in een op 180° voorverwarmde oven

Geniet ervan! - Lara, gepassioneerd sportdiëtiste 

Hoe maak je een planning? 

NAAR BOVEN