OEFENINGEN VIDEO: AB WHEEL DOMYOS

Dankzij het AB Wheel verstevig je de buikspieren op een efficiente manier en in sneltempo. Train ook de schouders en de triceps met dit toestel. We stellen je video-oefeningen voor met de commentaar van sportcoaches van de Domyos Club zodat je het AB Wheel optimaal leert gebruiken.

number_1

VEILIGHEIDSTIP

Houd tijdens het sporten de rug goed recht. Fixeer je op één bepaald punt waardoor de wervelkolom recht blijft. Keer telkens zachtjes terug naar de beginhoudng zodat je je gewrichten niet te hard belast en houd het spierkorset gespannen.

OEFENING 1: BEKKENBEWEGING

Moeilijkheidsgraad: niveau 2

Getrainde spieren: buikspieren, schouders en triceps

Uitvoering van de oefening: plaats de twee kuiten tegen de bar van de AB Wheel. De benen zijn gestrekt en de rug is recht, loodrecht met het onderlichaam. De armen zijn gestrekt naast het lichaam en enkel de handen raken de grond. Duw vervolgens het bekken naar voor en laat je rollen. Keer zachtjes terug naar de beginhouding. Hoe meer je je lichaam strekt, hoe beter de oefening.

Ademhaling: adem in wanneer je het bekken naar voor duwt en adem uit wanneer je terug naar de beginhouding keert.

Herhalingen: 3 à 5 keer 30 seconden op een hoog tempo met 30 seconden tussenpauze.

OEFENING 2: VERSTEVIG DE BUIKSPIEREN

Moeilijkheidsgraad: niveau 3

Getrainde spieren: buikspieren, schouders en triceps

Uitvoering van de oefening: beginhouding met het gezicht naar de grond, de knieën op een dik matje. Neem het toestel vast. Laat je naar voren rollen en kom dan weer in de beginhouding. Hoe meer je je lichaam strekt, hoe beter de oefening.

Ademhaling: adem in wanneer je het lichaam strekt en adem uit wanneer je naar de beginhouding keert.

Herhalingen: 3 à 5 keer 30 seconden op een hoog tempo met 30 seconden tussenpauze.

NAAR BOVEN