122 Tips
Pages
avondsnack
Een gezonde nachtrust is minstens even belangrijk als voeding. Om dit te bevorderen stop je best 2 uur voor het slapengaan met eten. Dit is vaak een moeilijke opgave.
groentensapje
Tekort aan vitaminen? Probeer dan eens een groentensmoothie of -sapje. Naast de vitaminen krijg je ook heel wat extra mineralen en vezels mee naar binnen. Fruit is zeker en vast gezond maar er zitten ook heel wat natuurlijke suikers in, combineer daarom met groenten. Beperk het fruit tot maximaal een derde van je sapje om de befaamde suikerpiek te vermijden.
Linzensoep
Een voedzame maaltijdsoep die zowel in de winter als in de zomer heerlijk smaakt. Voorzie enkele sneetjes volkoren brood en je hebt een lekkere lunch die voldoende vult.
granola
Wie is er nu niet verzot op granola? Een gezond ontbijt dat je perfect kan combineren naar je eigen smaak. Meng de granola bijvoorbeeld met magere yoghurt en vers fruit. Of gebruik hem als topping op een lekkere smoothie.
stretchen
Er is geen twijfel mogelijk: stretchen is goed voor lichaam en geest! Je ontspant je, draagt zorg voor jezelf en werkt aan je beweeglijkheid. Maar wat is nu eigenlijk het beste moment om te stretchen en hoe begin je eraan?
smoothie_bowl_mache_banane_fraise
Geef je energie een boost in de vroege ochtend met deze originele smoothie met veldsla, banaan en aardbeien!
Voel je je slapjes, minder sterk of gewoonweg minder in vorm? Dan zijn spierversterkende oefeningen misschien wel iets voor jou, en iedereen kan die doen!
Geef toe, het is niet altijd evident om de motivatie te vinden om te sporten. Je zweet, het is zwaar, je hebt soms nog een paar dagen na je sessie pijn... Waarom je dan uit je luie zetel hijsen, in de plaats van er gewoon in te blijven hangen. De goede redenen om te sporten zijn legio. Wij pikten er alvast 4 uit die je geheid zullen overtuigen.
NAAR BOVEN