Onze sportieve tips

1609 Tips
Pages
avondsnack
Een gezonde nachtrust is minstens even belangrijk als voeding. Om dit te bevorderen stop je best 2 uur voor het slapengaan met eten. Dit is vaak een moeilijke opgave.
groentensapje
Tekort aan vitaminen? Probeer dan eens een groentensmoothie of -sapje. Naast de vitaminen krijg je ook heel wat extra mineralen en vezels mee naar binnen. Fruit is zeker en vast gezond maar er zitten ook heel wat natuurlijke suikers in, combineer daarom met groenten. Beperk het fruit tot maximaal een derde van je sapje om de befaamde suikerpiek te vermijden.
Linzensoep
Een voedzame maaltijdsoep die zowel in de winter als in de zomer heerlijk smaakt. Voorzie enkele sneetjes volkoren brood en je hebt een lekkere lunch die voldoende vult.
granola
Wie is er nu niet verzot op granola? Een gezond ontbijt dat je perfect kan combineren naar je eigen smaak. Meng de granola bijvoorbeeld met magere yoghurt en vers fruit. Of gebruik hem als topping op een lekkere smoothie.
trekking volle maan
Volle maan. Een prachtmoment voor een nachtelijke tocht. Wees maar niet bang … we bereiden je goed voor.
Les ardennes
De Ardennen hebben zoveel mooie gezichten. Julien Libert, de Naamse avonturier achter de blog ‘les Sentiers du Phoenix’ is er al sinds zijn kindertijd verzot op.
stretchen
Er is geen twijfel mogelijk: stretchen is goed voor lichaam en geest! Je ontspant je, draagt zorg voor jezelf en werkt aan je beweeglijkheid. Maar wat is nu eigenlijk het beste moment om te stretchen en hoe begin je eraan?
voordelen voor je lichaam en geest
Zelden heeft een sport zoveel voordelen voor je lichaam en geest als golfen. Bovendien ontdek je tegelijk de natuur, en is het nog gezellig ook! Dit zijn vijf voordelen van golf voor je gezondheid. Redenen genoeg om de greens te gaan veroveren.
golf kinderen
Hoe weet je of je kind graag zal golfen als hij/zij het nog nooit gedaan heeft? Niets beters dan een initiatie om daarachter te komen! Met drie eenvoudige, ludieke oefeningen kun je een kind in 30 minuten de voornaamste fases van het golfen laten ontdekken.
Hoe draag je je golftas?
Wil je je golftas dragen tijdens je parcours? Wandelen en je tas dragen, dat kan tellen als opwarming! Veel golfers krijgen echter last van hun rug, na al die kilometers. Het is dus belangrijk om jezelf zoveel mogelijk te sparen.
teaser
Verplaats je je deze zomer liefst niet te ver? Dan zorg je toch gewoon voor extra beweging in en rond je thuis. Spontaan sporten met het hele gezin laat de fun stromen. En jullie verschijnen in september supersoepel aan de start. Go!
NAAR BOVEN