Onze sportieve tips

1570 Tips
Pages
Comment s'entraîner pour le football à la maison
Ben je een voetballer en ben je op zoek naar tips om thuis aan je cardio te blijven werken en te voorkomen dat je twee, drie weken of langer nodig hebt om weer in vorm te komen? Dit advies is voor jou!
mijn routine op het matje
Geen gym/figuurtraining/versteviging/pilates/stretching/revalidatie/beweeglijkheid zonder matje! Een goed matje vormt uiteraard de basis om onze oefeningen in de beste omstandigheden te kunnen uitvoeren! Rol het snel uit voor je push-ups, squats en andere oefeningen, en rol het daarna weer op om het onder je bed of een meubel weg te stoppen.
Positive effects surfing
Sterke spieren ontwikkelen, je vrij voelen in het contact met de natuur, je grenzen verleggen, ontsnappen aan de stress, ... Dit is maar een greep uit de vele heilzame effecten van surfen en bodyboarden op de golven. Lees, en ontdek ze allemaal hier.
Je kind zelfstandig leren fietsen
Samen fietsen met het hele gezin op een zonnige zondagnamiddag ... de kinderen raken hun overtollige energie kwijt en genieten van vrijheid en buiten zijn. Het ideale plaatje ... maar, dat is natuurlijk op voorwaarde dat je kinderen reeds kunnen fietsen. Wanneer zijn kinderen klaar om te fietsen en hoe pak je dat concreet aan?
Geef toe, het is niet altijd evident om de motivatie te vinden om te sporten. Je zweet, het is zwaar, je hebt soms nog een paar dagen na je sessie pijn... Waarom je dan uit je luie zetel hijsen, in de plaats van er gewoon in te blijven hangen. De goede redenen om te sporten zijn legio. Wij pikten er alvast 4 uit die je geheid zullen overtuigen.
Aquabike
90% van de vrouwen heeft last van cellulitis, terwijl dat bij mannen slechts 2% is. Hoe komt dat? Vrouwen hebben een grotere vetmassa, een dunnere huid en hormonen (oestrogeen) die een minder goede bloedsomloop in de hand werken. Dat kan erg lijken, maar is geen drama. Er zijn een hele resem aan sporten waarmee je het probleem kunt aanpakken. Kies de sport die het best bij je past!
sport
Als je regelmatig sport, ga je je al heel snel afvragen wat je best eet. En de vraag die dan vaak als eerste oppopt, is of je voor of na een inspanning moet eten. Eerlijk? Op die vraag bestaat niet echt een sluitend antwoord. Alles hangt af van je doelen, maar ook van je sport. Soms moet je bijvoorbeeld voor, TIJDENS én na een activiteit eten! We gingen even te rade bij Gwenaelle Deconninck, expert in sportvoeding. Zij legt ons alles haarfijn uit.
NAAR BOVEN