40 Tips
Pages
Sportief wandelen, een zachte duursport, zet heel wat spieren aan het werk, vooral de hartspier. Door regelmatig actief te wandelen, sportief of snel, doe je iets goeds voor jezelf en versterk je je hart. Zo voorkom je hart- en vaatziekten, nog steeds doodsoorzaak nummer 1 in ons land.
marche sportive
Vol ongeduld heb je uitgekeken naar de zomer, maar een klein detail was je vergeten: wandelen in snikheet weer is niet echt aangenaam te noemen. Het vooruitzicht om flink wat af te zweten of de zon te voelen branden op je hoofd, spreekt je absoluut niet aan, maar je wilt echt wel profiteren van het mooie weer. Net daarom geven wij je 6 tips om te blijven wandelen, ook als het warm is!
Sportieve wandelen newfeel
Ben je gestopt met sporten door tijdgebrek of als gevolg van een blessure? Wil je rustig aan weer beginnen sporten ? Zet je lichaam voorzichtig weer aan het werk door sportief te wandelen : iedereen kan het, je traint er je hele lichaam mee en je overbelast je gewrichten niet.
nordic wandelen voor volwassenen
Na een kwartiertje wandelen gaat je hart wild tekeer’? Heb je er al eens aan gedacht om je pols te nemen ? Dat is heel eenvoudig, en bijzonder nuttig om je hartslag op te volgen.
Sportief wandelen
Wat is het verschil tussen je alledaagse stukjes te voet en sportief wandelen? De beweging van de voet! In het eerste geval gebeurt dit volledig onbewust, terwijl bij sportief wandelen de voet zeer beheerst wordt neergezet. Bij sportief wandelen is een goede afrol van de voet essentieel om spieren te kweken zonder blessures op te lopen. Strik je wandelschoenen en zet je "eerste stappen" !
recupereren na het wandelen
Om optimaal profijt te halen uit je sportieve wandeling, mag je de recuperatiefase niet verwaarlozen. Met onze tips laad je je batterijen op de juiste manier weer op zodat je fit bent voor je volgende tocht.
Sportief wandelen
Opwarmen of stretchen, waarom zou je moeten kiezen? Het zal allebei absoluut helpen om in optimale omstandigheden te wandelen! En om dat allemaal goed te doen, kun je maar beter weten welke bewegingen je precies moet uitvoeren voor en nadat je hebt gestapt.
NAAR BOVEN