44 Tips
Pages
recupereren na het wandelen
Om optimaal profijt te halen uit je sportieve wandeling, mag je de recuperatiefase niet verwaarlozen. Met onze tips laad je je batterijen op de juiste manier weer op zodat je fit bent voor je volgende tocht.
Sportief wandelen
Opwarmen of stretchen, waarom zou je moeten kiezen? Het zal allebei absoluut helpen om in optimale omstandigheden te wandelen! En om dat allemaal goed te doen, kun je maar beter weten welke bewegingen je precies moet uitvoeren voor en nadat je hebt gestapt.
men wandelt
De Belgische wandelclubs zijn terug van nooit weggeweest. Wandelen is niet alleen een heel toegankelijke sport, je kan het ook gemakkelijk beoefenen in groep. Van ideale ontstresser en thouder tot facilitator van een bruisend sociaal netwerk. De talrijke positieve argumenten en de jaarlijkse inzet van alle enthousiaste leden doorprikken moeiteloos het cliché. Al wat je moet doen, is de pijltjes volgen, en een nieuw wandelparadijs gaat voor je open.
Door dagelijks of wekelijks een stevige sportieve wandeling te maken of te nordic walken, verjaag de stress, weet je biologische klok beter hoe laat het is en haal je even een frisse neus, om heerlijk te slapen.
Elke seizoensswitch heeft een weerbots op je lichaam. Met de intrede van herfst en winter hou je best sportief wandelen en nordic walking in je achterhoofd, want dit zorgt voor een boost van je immuunsysteem en beschermt je tegen winterkwaaltjes!
NAAR BOVEN