TIPS VOOR EEN PLATTE BUIK

Voor veel vrouwen is het een nachtmerrie die dagelijks terugkomt: hoe verberg ik mijn buikje?… Maar wat we ook proberen, we kunnen de rondingen die in de loop der tijd zijn ontstaan niet altijd verstoppen. Om u te helpen dit complex overboord te gooien biedt Domyos tips om weer een platte buik te krijgen. U voelt zich mentaal sterker naarmate u lekkerder in uw vel zit!

number_1

DRAAG EEN CORRIGERENDE LEGGING

U heeft zich voorgenomen om een groepsles te gaan volgen om samen met anderen te werken aan een stevig lichaam voor de zomer… Maar wanneer u uw legging aantrekt en u ziet overduidelijk een niet te verhullen buikje, dan zakt de moed u een beetje in de schoenen. Vanaf nu hoeft u daar niet meer aan te denken!

Voor alle vrouwen die lekker willen sporten zonder zich druk te maken over dat buikje of over de andere rondingen, ontwikkelde Domyos een serie producten waarin uw buik er plat uitziet.

Voor elke lichaamsbouw een geschikte broek! Dankzij de basis van elastaan en polyamide zorgt de stof ervoor dat uw buik platter en kleiner lijkt en minder opvalt. Uw buik lijkt platteren u voelt zich beter in vorm, slanker en steviger. U ziet er slank uit en denkt niet meer aan uw complexen!

number_2

ZORG VOOR EEN GOEDE HOUDING

U denkt dat die kleine vetrolletjes niet te verbergen zijn? Onze tips voor een platte buik? Zorg dat u rechtop staat, met uw borst vooruit en uw rug recht. Houd het hoofd rechtop en vergeet niet uw buikspieren aan te spannen!

Nu u de juiste houding heeft, kunt u aandacht besteden aan uw buik en ervoor zorgen dat deze platter aanvoelt. Hoe? Door een goede ademhaling… via de buik. Dit noemt men ook wel de buikademhaling. De buikademhaling vermindert stress en zorgt voor meer rust in uw lichaam.

U begint met uw hand op uw buik te leggen. Adem diep in via de neus waarbij u de navel naar buiten duwt (de buik zet uit). Adem langzaam uit via de mond waarbij u de buik zoveel mogelijk aanspant (naar binnen duwt). Dit helpt u te voorkomen dat uw buik (uw tweede brein) bij elke moeilijke situatie uitzet!

number_3

TEST DE DETOX-COCKTAIL

Stress, slechte voeding, hormonale invloeden… Bij vrouwen kan de buik om allerlei redenen opzetten. Om dit tegen te gaan, kiest u voor een wondermiddel voor een platte buik: een detox-drank, die u na het opstaan op de nuchtere maag drinkt.

Het recept? Zet een kop groene thee. Bereid een kop groene thee en voeg hieraan citroensap en een druppel etherische grapefruitolie toe. De gunstige effecten? Groene thee is een uitstekende antioxidant die de verwijdering van vetten bevordert. Citroensap is zuiverend en stimuleert de spijsvertering, terwijl grapefruit de lever en nieren doorspoelt en bijdraagt aan een goede vertering.

Test het zelf! Ondersteun de reinigende werking van uw lichaam dankzij deze drank die de afvalstoffen afvoert. 100% detox, neem het zo vaak u wilt. Na een paar weken voelt u zich lichter en zijn de spijsverteringsproblemen waarvan u dagelijks last had verdwenen.

leggins domyos
number_4

DE KRACHT VAN KRUIDEN

Vul je bord met groen: aromatische kruiden hebben eigenschappen die je misschien nog niet kende. Verwerk ze in al je sauzen: bestrooi elke maaltijd met verste kruiden zoals koriander, peterselie, basilicum… Ze bevatten vezels die een deel van de vetten vasthouden bij de spijsvertering, waardoor je lichaam ze niet opneemt. Vooral verse munt is een topper: dit kruid is zeer interessant als je een “plat buikje” wil kweken”, omdat het de spijsvertering stimuleert. Drink ongeveer een half uur voor de maaltijd een verse muntthee en je vermijdt de hongerklop en beperkt je appetijt.

number_5

EEN SLIM BORD

Om die love handles kwijt te raken die zich lieflijk ter hoogte van je buik hebben genesteld, neem je best een aantal eenvoudige voedingstips in acht.

Roep slechte vetten een halt toe en kies vooral voor groenten…echte groenten weliswaar. Kies voor voedingsmiddelen die optreden als vetverbranders doordat ze meer calorieën nodig hebben om verteerd te worden dan dat ze bevatten. Om welke groenten gaat het? Vooral groene groenten, die zijn rijk aan vitaminen en hebben een zuiverende werking: look, artisjok, asperges, aubergine (bevatten antioxidanten die vet absorberen), gewone biet, rode biet, broccoli, wortels, selder, champignons, witloof, kool, spruitjes, bloemkool, groene kool, rode kool, witte kool, pompoen, komkommer, courgette, andijvie, spinazie, boontjes, kropsla, veldsla, maïs, rapen, uien, prei, paprika, radijsjes, tomaten. Je merkt het, keuze te over!

number_6

WATER DE NIEUWE FILOSOFIE

Het aperitief is een van de meest beduchte momenten tijdens de dag: een echte valstrik om love handles te kweken… Om aan je buikje te werken, zal je frisdranken, die barsten van de suiker, opzij moeten zetten: een blikje cola bevat algauw zes klontjes suiker. Ook elk glaasje alcohol is rijk aan calorieën en gewoon niet heel gezond. Kies voor een nieuwe filosofie om je dieet te doen slagen: water. Voor een goede drainage van je lichaam moet je minstens 2 liter water per dag drinken. Het is de beste manier om afval- en gifstoffen in je lichaam te elimineren, je weefsel te spoelen en te voorkomen dat je water ophoudt. Het kost even wat moeite, maar binnen enkele weken zijn die kleine vetrolletjes niet meer dan een vage herinnering.

number_7

SLAPEN, SLAPEN EN NOG SLAPEN

Wil je een fijne taille en een platter buikje? Dan moet je slapen! Amerikaanse onderzoekers hebben aangetoond dat er een verband bestaat tussen de duur van je slaap en het risico op overgewicht in de buikstreek. Uit hun onderzoek is gebleken dat jongvolwassenen en volwassenen die minder dan 5 uur per nacht slapen, meer diepliggend vet opbouwen dan mensen die 6 tot 7 uur nachtrust inbouwen. De reden? Hoe minder je slaapt, hoe vaker je honger hebt, hoe meer vetcellen je produceert en hoe minder calorieën je verbrandt. Slaaptekort verhoogt het peil van je hongerhormonen (ghreline) en remt de productie af van hormonen die je een verzadigd gevoel geven (leptine). Opgelet dus nachtbrakers, de vetrolletjes loeren om de hoek…

number_8

SPORTEN TEGEN EEN SLAPPE BUIK

De verslapping en uitzetting van je buikzone (grote rechte buikspieren, grote en kleine schuine buikspieren, dwarse buikspier) is vooral te wijten aan te weinig lichaamsbeweging. En de leeftijd en toenemende verslapping van de huid versterken dat fenomeen alleen maar. Je hebt het begrepen, om een platte buik te behouden hoef je geen wonderen te verrichten: sporten is de boodschap. Lichaamsbeweging, gecombineerd met een gezond voedingspatroon, is ideaal om vetrolletjes te vermijden: hoe gespierder je lichaam, hoe meer energie je gaat verbruiken en hoe moeilijker vetmassa zich kan doorzetten.

number_9

EEN RITUELE MASSAGE

Hoe zorgt u ervoor dat uw buikvet verdwijnt? Door uw buik een handje te helpen! Geef uw buik na een lange werkdag een 3 minuten durende massage . Neem plaats op een rustige plek waar u zich goed kunt ontspannen. Begin cirkelvormige bewegingen te maken over uw buik, met de wijzers van de klok mee.

Ga verder met vastpakken en rollen: pak de huid tussen duim en vingers vast, met een hand of beide handen, en laat de huid tussen uw vingers rollen. Deze oefening is uitstekend voor het verbeteren van de bloedsomloop en voor het afvoeren van afvalstoffen door het lichaam.

Het is vochtafdrijvend en zuiverend. Het zorgt ervoor dat het lichaam minder vocht vasthoudt en het bevordert de spijsvertering. Voor een platte buik voert u dit ritueel elke avond uit!

NAAR BOVEN