VIRUSVRIJ SPORTEN: WAT ZIJN DE OPTIES?

Maskerplicht, meer zittend werk, extra schermtijd, stress en angst … Help je immuniteit een stevig handje: ga regelmatig naar buiten. Ontspan sportief samen met je bubbel of rustig alleen. Laat die zuurstof door je bloedbaan stromen en geniet.

Virusvrij sporten

BYE BYE LAPTOP EN TV, HALLO FRISSE LUCHT!

Mis je jouw favoriete indoorsport of ploegactiviteit momenteel heel hard? Dat is begrijpelijk. Maar niet getreurd: er zijn nog tal van mogelijkheden in openlucht om je sportief af te reageren en om weer op te laden. Misschien is het nu zelfs hét moment om je een nieuwe discipline eigen te maken.

WANDELEN, LOPEN OF FIETSEN BEETJE BEU? 

Overweeg tennis of padel op een buitenveld, zwemmen, paardrijden, golf, petanque, (zee)kajakken, suppen, kitesurfen, een outdoor fitnessparcours of bootcamp, yoga of tai chi in openlucht ... Of ga op schattenjacht: ontdek de geocaches in jouw buurt of in ander stukje Belgische natuur dat je graag wil verkennen. Wat je ook kiest, verstandig sporten en ondertussen bewust ademen helpt je ontstressen, maakt je brein meer mindful, draagt bij aan hormonaal evenwicht en creëert hartcoherentie. Geen overbodige luxe in deze stressy tijden.

Virusvrij sporten

DIT ZIJN DE SPELREGELS 

Pak je sportieve uitjes coronaproof aan. Op je eentje als je daar behoefte aan hebt, of met één, twee of drie trouwe sportbuddies die je helpen om het makkelijker vol te houden. Momenteel mag je met maximum vier personen samen zijn in openlucht. Uiteraard kunnen er zich meerdere sportende groepjes in één omgeving bevinden, als ze strikt gescheiden blijven en onderling geen contact hebben. Een trainer kan dus onderdeel uitmaken van een groepje van vier, maar mag geen verschillende groepjes trainen.  

Als gezin – eventueel aangevuld met één toegestaan nauw contact – mag je sporten zonder afstand te houden. In een groepje tot vier sportbuddies die geen gezin vormen, moet de social distance van anderhalve meter gerespecteerd worden.

NAAR BOVEN