WAAROM VERMAGEREN MET CARDIOTRAINING WÉL RESULTAAT OPLEVERT

Droom jij ook van een slank en atletisch lichaam? Dan zit er maar één iets op: minder calorieën opnemen én meer calorieën verbranden. Maar dat is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan. Wie weinig tijd heeft, staat niet meteen te springen om zich in het zweet te werken. Tenzij je al kennisgemaakt hebt met … cardiotraining. Calorieën verbranden op cardiotoestellen is niet alleen efficiënt, maar ook ontspannend. Ideaal dus om het nuttige aan het aangename te koppelen!

number_1

EVENWICHTIGE VOEDING EN VOLDOENDE BEWEGING

Als je besluit om voor een slanker lichaam te gaan, is het eerst en vooral zaak om te doseren. Begin niet meteen als een gek te diëten en je lichaam af te beulen, maar bouw rustig op. Zo voorkom je frustraties en het risico dat je voortijdig afhaakt. Hier alvast enkele tips:

Honger jezelf niet uit, maar ga voor een evenwichtig voedingspatroon. Vervang ongezonde door gezonde snacks en overdrijf niet met de porties op je bord.

Probeer zo veel mogelijk te bewegen. Alleen al door de trap te nemen in plaats van de lift, verbrand je meer calorieën.

Sporten is de boodschap. Cardiotraining in het bijzonder is de beste manier om snel af te vallen én langdurig resultaat te boeken.

number_2

CARDIOTRAINING: DE ULTIEME CALORIEVERBRANDER

Maar waarom is cardiotraining dan zo’n aanrader voor afslankers? Omdat je er maximaal calorieën mee verbrandt: reken gerust op 300 tot 600 calorieën minder, afhankelijk van de intensiteit van je sessie. Na een inspanning van 30 à 40 minuten op een cardiotoestel gaat je lichaam zijn vetreserves aanspreken. Het resultaat: de kilo’s vliegen eraf! Tip: train voor een zichtbaar resultaat minstens twee keer per week gedurende 45 minuten.

fitness_maigrir_cardio_training_domyos
number_3

WAT HOUDT ZO’N CARDIOTRAINING PRECIES IN?

Cardio is een afkorting van cardiovasculair en is gericht op een hogere hartslag: 60 tot 70 procent van je maximale hartslag om precies te zijn. Je bent constant in beweging, maar het inspanningsniveau blijft relatief stabiel. Kies dan ook voor fitnesstoestellen gericht op duurinspanningen: hometrainer, elliptische fiets, cardio-fiets, roeimachine, loopband, … Tip: denk eraan om voor, tijdens en na je trainingen voldoende te drinken. Want wie veel vocht opneemt, slankt nóg sneller af!

NAAR BOVEN