WARM BLIJVEN OP DE FIETS, HOE DOE JE DAT?

De winter nadert met rasse schreden... Om ook van je fietstochtjes te blijven genieten als het kwik een duik neemt, helpt B'TWIN je om de juiste outfit te kiezen zodat je niet zit te rillen op je fiets. Lees gerust even mee!

btwin_comment-se-proteger-du-froid-a-velo-1
number_1

EEN STUKJE GESCHIEDENIS...

Renners hadden een heel simpele, maar doeltreffende remedie tegen de kou: gewoon een oude krant onder het truitje. Goedkoop én effectief. Krantenpapier beschermt uitstekend tegen koude en vocht, het is een 'isolator'. Geen nood, tegenwoordig hoef je geen krantenabonnement meer te hebben om warm te fietsen.

btwin_comment-se-proteger-du-froid-a-velo-2
number_2

WELKE UITRUSTING BIJ KOUD WEER?

Je hoeft je heus niet in te smeren met zeehondenvet om warm te blijven. Warme, ademende kleding is je beste vriend in de strijd tegen de kou. Maar hoe maak je de juiste keuze?

De eerste laag of basislaag: een ondershirt voert je transpiratie gemakkelijk af.

De tweede laag of midlayer: een shirt met lange mouwen houdt je lichaamswarmte vast.

En tot slot, bij slecht weer: een windjack is de perfecte partner in crime om de weergoden te tarten. En dan nog voor je aandrijving als fietser: je benen dus. Daarvoor is een lange fietsbroek met Novadry-technologie de ideale keuze.

btwin_comment-se-proteger-du-froid-a-velo-3
number_3

HOE MIJN LICHAAMSUITEINDEN BESCHERMEN?

Je voeten zijn enorm koudegevoelig. Als je ze niet voldoende beschermt, zijn het na een uur ijsklompjes. Om je voeten goed te beschermen tegen de kou, trek je best een paar sokken in membraanstof aan. En over je schoenen kan je schoenhoezen trekken. Ook hoge fietsschoenen zijn een optie. En om je gelaat te beschermen, kan je je verstoppen voor de kou met een bivakmuts. Die beschermt je nek, oren, mond én neus.

btwin_comment-se-proteger-du-froid-a-velo-4
number_4

DE JUISTE REFLEXEN VOOR JE OP PAD GAAT MET DE FIETS:

– Elke kampioen warmt zich goed op voor hij vertrekt, om zijn spieren klaar te stomen.
– Aarzel niet om je vingers en tenen geregeld op te spannen en te ontspannen voor een goede bloedcirculatie.
– En niet vergeten, aangepaste voeding en drank zijn essentieel. Ook in de winter moet je drinken! Je zweet dan immers even hard als in de zomer, maar door de kou voel je minder de nood om te drinken. En wat je voeding betreft hoef je jezelf heus niet op een raclettedieet te zetten. Kies voor evenwichtige voeding, zo wordt je energiebehoefte optimaal ingevuld. Laat je ook niet verrassen door een hongerklopje. Neem dus gerust ook wat graanrepen of gedroogde vruchten mee voor onderweg.
– Het beste voor het einde: trek handschoenen aan en bedek je lichaam!

En wat zijn jouw tips om je te beschermen tegen de kou?

NAAR BOVEN