WEER GAAN SPORTEN IS GEMAKKELIJKER MET SKATES!

De oplossing? Skates !

Het koude seizoen met zijn deken van luiheid en winterslaap is bijna voorbij. Na enkele weken zonder activiteit wordt weer gaan sporten zeker mogelijk. Maar angst om je te blesseren, gebrek aan spieren of kortademigheid houden je tegen; we voelen ons stijf en we geven al op voor we zijn begonnen.

skeelers-park
number_1

SKATEN, EEN LEUKE ACTIVITEIT

Of we nu na een blessure of een aantal maanden van inactiviteit weer gaan sporten, het is nooit gemakkelijk. Het verlies aan spieren en motivatie, de paar kilo’s te veel… velen durven niet zo goed weer te gaan sporten.

Om het “ik kan het niet”-syndroom te vermijden is het belangrijk om een activiteit te kiezen waar je bijna direct plezier van kunt hebben. Skaten is minder belastend dan hardlopen en vooral heel veel leuker, en dus de perfecte oefening om mee te beginnen als je weer gaat sporten.

Een gevoel van vrijheid, alle beperkingen van je afgooien… Deze sport is geschikt voor iedereen – dames, heren, tieners, kinderen – op elk niveau. Een leuke en ontspannende manier om weer te gaan sporten. De sport is voordelig en binnen handbereik van iedereen, kan zowel alleen als in groep worden beoefend en zal je al snel meer zelfvertrouwen en acceptatie van je lichaam geven.

number_2

EEN RUSTIGE ACTIVITEIT VOOR JE LICHAAM

In tegenstelling tot hardlopen bijvoorbeeld is skaten een activiteit die je gewrichten (kraakbeen in de enkels, knieën en heupen) niet belast. Er komen geen sprongen bij kijken en er zijn geen schokken van het neerkomen, maar er is een permanent, glijdend contact met de grond zoals bij langlaufen of wandelen. Genoeg redenen om je skates aan te trekken en eraan te beginnen! Houd er echter wel rekening mee dat je spectaculair kunt vallen. Voor een veilige beoefening investeer je best in aangepaste bescherming (helm, knie-, elleboog- en polsbeschermers) en zet je een uurtje je sexy houding aan de kant!

Als duursport verbetert skaten je bloedsomloop, stimuleert en versterkt het je hart en bloedvaten en kan het, als je het regelmatig doet, het risico op een hartinfarct op latere leeftijd verminderen.

number_3

EEN SPORT DIE GOED IS VOOR JE FIGUUR

Heren, willen jullie van dat zwembandje af? Dames, ben je die zadeltassen beu? Ga skaten! Met deze sport verbrand je ongeveer 500 calorieën per uur! Dat maakt het de ideale activiteit om aan je figuur te werken door je spiermassa te vergroten.

Zeg maar gedag tegen mollige zones en een bierbuik !

number_4

BESLUIT

Omdat skaten alle spieren en met name de spieren in je benen aanspreekt, is het een complete sport die inspanning combineert met plezier. Zo kom je op een leuke manier terug in vorm. En het is niet alleen iets voor dames !

NAAR BOVEN