WELKE VORM VAN CARDIO VOOR WELK DOEL?

Wie voor het eerst een fitnesszaal binnenstapt, ziet vaak door de bomen het bos niet meer, zoveel activiteiten zijn er mogelijk. Zelf aan cardiotraining doen op een van de vele toestellen of zich inschrijven voor een groepsles, maar welke les dan? Velen vragen zich af waarmee ze moeten beginnen. Allereerst moet je voor jezelf uitmaken wat je bedoeling is: waarom sta je in de fitnesszaal? Welk deel van je lichaam wil je trainen?  De antwoorden op die vragen brengen je naar de juiste activiteit. We helpen je op weg om een vorm van cardiotraining te kiezen die past bij jouw doel:

number_1

EEN IJZERSTERKE CONDITIE: CARDIOBOKSEN

#UITHOUDING #AFVALLEN #FIGUURTRAINING

De voordelen:

#IK VERSTERK MIJN HELE LICHAAM Door de aaneenschakeling van verschillende bewegingen (hoekstoot, uppercut, roundhouse kick met de voet…) train je zowel de been-, arm-, rug- als buikspieren.

#IK VERBETER MIJN COÖRDINATIE Elke sessie is opgebouwd uit een mix van arm- en beentechnieken en ontwijkende bewegingen om je algemene coördinatie te verbeteren.

#IK VERBETER MIJN FYSIEKE CONDITIE Spring, sla, duik weg, drijf het tempo op om je ademhaling en explosiviteit te verbeteren.

number_2

MEER UITHOUDINGSVERMOGEN: CARDIO PULSE

#UITHOUDING #AFVALLEN #FIGUURTRAINING

#IK VERBETER MIJN KRACHT Met de verschillende bewegingen en trainingstechnieken versterk je snel en blijvend de spieren van bovenlichaam, benen en core.

#IK VERBETER MIJN BEHENDIGHEID Verander van richting in een tiende van een seconde: vooruit, achteruit en opzij en verbeter je behendigheid.

#IK VERBETER MIJN COÖRDINATIE Je beweegt onafgebroken en simultaan bovenlichaam en benen, een uiterst doeltreffende manier om je coördinatie te verbeteren.

#IK VERBETER MIJN EXPLOSIVITEIT Regelmatig zijn er fases met plyometrische oefeningen, en die staan erom bekend dat ze de explosiviteit aanzienlijk verbeteren.

#IK VERBETER MIJN BEWEEGLIJKHEID De verschillende bewegingen (kicks, plyometrische lunges, reach-ups….) helpen om je gewrichten soepel en sterk te houden.

number3_decathlon

BLIJVEND GEWICHTSVERLIES: CARDIO CYCLING BOOST

#UITHOUDING #AFVALLEN #FIGUURTRAINING

#IK VAL AF Een duurtraining aan gematigde intensiteit zodat het accent op vetverbranding ligt: de ideale manier om overtollige kilootjes weg te werken. #IK VERBETER MIJN FYSIEKE CONDITIE Het hart wordt aanhoudend en op een veilige manier gestimuleerd, een echte boost voor je lichamelijke conditie. Meer uithoudingsvermogen en een betere ademhaling gegarandeerd! #IK MAAK MIJN SPIEREN STRAKKER Trappen zet op een doeltreffende wijze je spieren aan het werk, in het bijzonder de dij- en buikspieren.  

number4_decathlon

SNEL CALORIEËN VERBRANDEN: CIRCUITTRAINING

#KRACHTTRAINING #TECHNIEK #VERVOLMAKING

#EEN COMPLETE TRAINING Door snel achter elkaar gevarieerde oefeningen te doen, verbeter je al je lichamelijke vaardigheden. (Zowel kracht als cardiovasculair uithoudingsvermogen) #EEN FUNCTIONELE TRAINING De bewegingen (trekken - duwen - dragen…) zijn geïnspireerd op de bewegingen die je terugvindt in je favoriete sporten. Geef jezelf de mogelijkheid om een compleet atleet te worden. #JE GRENZEN OVERSCHRIJDEN De crosstraining community zal je ongetwijfeld aansporen om je grenzen net iets meer te verleggen.  Ze laat je niet in de steek en drijft je tot het uiterste. #VERBETERING VAN DE TECHNIEK Profiteer van de tips en persoonlijke adviezen van je coaches om je techniek te perfectioneren.

number5_decathlon

JE UITLEVEN, JE HOOFD LEEGMAKEN: JUMPING FITNESS

#FIGUURTRAINING #UITHOUDING #EVENWICHT #AFVALLEN

#IK VERBRAND CALORIEËN Spring gedurende 50 minuten en zet je hart en dijspieren aan het werk om enorm veel calorieën te verbranden. #IK VERSTEVIG MIJN DIJ-, BIL- & BUIKSPIEREN Om mooi in het midden van de trampoline te blijven, moet je voortdurend je bewegingen controleren en je spieren gebruiken. Dat zul je achteraf beslist voelen aan je dij-, bil- en buikspieren! #IK LEEF ME UIT Trotseer de zwaartekracht en breng het kind in je naar boven. Spring 50 minuten lang! Ideaal om je eens helemaal te laten gaan en goed te transpireren!

Voor jezelf een doel stellen, helpt je om gemotiveerd te blijven. Om het gewenste resultaat te bereiken, mag je ook niet vergeten op je voeding te letten, voldoende te drinken, regelmatig en gemotiveerd te trainen en vooral te genieten! Bij elke sport hoort een doel! Wat is jouw doel? Ontdek onze live cardiofitness trainingen op Domyos Live!

NAAR BOVEN