ZWEMPLANK EN PULL BUOY : HOE KIEZEN?

Pull buoy, zwemplank, zwemelastiek… Welk materiaal kiezen om gemakkelijker te zwemmen of om specifiek het bovenlichaam of de benen te trainen? Nabaiji geeft je tips om het juiste zwemmateriaal te kiezen. Welk trainingsmateriaal je kiest, hangt af van welk deel van je lichaam dat je wil trainen.

pull buoy zwembadtraining
number1

DE PULL BUOY

De pull buoy plaats je tussen de benen of kuiten, met de bedoeling de benen onbeweeglijk te houden en het onderste deel van het lichaam te laten drijven. Door hem te combineren met handpeddels zet je de spieren van je bovenlichaam nog harder aan het werk. Je kunt ook een elastiek om je enkels doen om je benen perfect stil te houden.

zwemplank zwembadtraining
number2

DE ZWEMPLANK

Door zijn drijfvermogen, kun je met een zwemplank de spieren van de benen (kuit-, dij- en bilspieren) sterker maken doordat je je uitsluitend concentreert op de beenslagen. Hoe minder drijfvermogen de zwemplank biedt, hoe harder je spieren moeten werken. Je kunt dit trainingsmateriaal aanvullen met zwemhandschoenen.

zwemplank pull buoy zwembadtraining
number3

DE PULL KICK

Nabaiji heeft ook een compact 2-in-1 accessoire ontworpen: de pull kick. Die kan naar keuze worden gebruikt als pull buoy om het bovenlichaam te trainen, of als zwemplank om de beenspieren te trainen. Opgelet, omwille van zijn gemiddeld drijfvermogen bij een gebruik als “zwemplank” is hij bestemd voor zwemmers die al gewend zijn aan dit type trainingsmateriaal.

NAAR BOVEN