WELKE SPORT HELPT TEGEN CELLULITIS ?

90% van de vrouwen heeft last van cellulitis, terwijl dat bij mannen slechts 2% is. Hoe komt dat? Vrouwen hebben een grotere vetmassa, een dunnere huid en hormonen (oestrogeen) die een minder goede bloedsomloop in de hand werken. Dat kan erg lijken, maar is geen drama. Er zijn een hele resem aan sporten waarmee je het probleem kunt aanpakken. Kies de sport die het best bij je past!

aquabike

SPORTIEF WANDELEN ALS EERSTE STAP TEGEN CELLULITIS

Sportief wandelen is de sport die je het gemakkelijkst kunt beoefenen en bovendien niets kost, op een paar aangepaste schoenen na voor een maximaal comfort. Met deze activiteit verbrand je vetten en wordt je sinaasappelhuid gladder. Hoe langer je wandelt (45 minuten en meer), hoe efficiënter de vetverbranding is. Je kunt eigenlijk heel eenvoudig meer wandelen: neem de trap in plaats van de lift, stap een bushalte eerder af dan gewoonlijk ... er zijn tal van mogelijkheden. De volgende stap? Sportief wandelen! Uitstekend om calorieën te verbranden en weinig belastend voor de gewrichten.Wie echt gemotiveerd is, kan vervolgens overgaan naar hardlopen. Dit is iets zwaarder voor je gewrichten, maar ook veel efficiënter. Voor een maximaal resultaat raden we aan om minstens 3 keer per week te gaan sporten, je krijgt immers niets voor niets!  

Sportief wandelen
aquabiken tegen cellulitis

WATERSPORTEN OM CELLULITIS TE BESTRIJDEN 

Duik het water in om je cellulitis te bestrijden! Water heeft een masserend effect en daar kun je gebruik van maken. Er zijn verschillende mogelijkheden: aquacycling zet je buikspieren, benen en armen aan het werk en zal de sinaasappelhuid op je dijen verminderen. We raden ook aan om te zwemmen, vooral schoolslag en crawl om aan je benen te werken. Je kunt zelfs zwemvliezen gebruiken om je dijspieren nog meer in te spannen.Een andere mogelijkheid is aquagym om de positieve effecten van water over je hele lichaam te benutten.  

KRACHTTRAINING OM DE GROTE MIDDELEN IN TE ZETTEN TEGEN EEN SINAASAPPELHUID 

Krachttraining, en dan vooral oefeningen voor de benen en armen (want ook daar kan cellulitis zijn), is dé sport om definitief komaf te maken met een sinaasappelhuid.   Squatten is en blijft de beste oefening: het is een beweging die je dijen en billen aan het werk zet en doeltreffend de strijd aangaat tegen vetkussentjes. Misschien is HIIT ook wel iets voor jou: een circuittraining met de nadruk op opeenvolgende oefeningen met weinig (of zelfs geen) recuperatie tussen de reeksen. Vetverbranding gegarandeerd!  

Welke sport helpt tegen cellulitis?